Connectivitat amb el mòbil (II): Bluetooth

Curs de Smartphones – la Torrassa – 1r semestre de 2023 – Professor: Jesús Aumatell

Segueix l’enllaç per llegir aquest article en espanyol: https://jesusaumatell.wordpress.com/2023/03/22/conectividad-en-el-movil-ii-bluetooth/

El Bluetooth serveix per connectar els dispositius que es porten a sobre o estan a una distància pròxima. Permet interactuar amb dispositius com ordinadors (de butxaca, portàtils, torres…) telèfons mòbils, impressores, càmeres digitals, ratolins, teclats, auriculars i molts altres perifèrics, d’una forma segura i econòmica, a través d’ones de ràdio d’alta freqüència (UHF), de 2.402 GHz a 2.480 GHz.

El Bluetooth permet a aquests dispositius comunicar-se quan es troben a l’abast, encara que no estiguin a la mateixa habitació, fins a un límit de 100 metres, tot i que la potència més comuna ens permet connectar-nos fins a una distància de 10 metres.

La forma més senzilla de connexió es realitza de dispositiu a dispositiu sense cap programa addicional. Cal que tots dos aparells tinguin activat el Bluetooht, i s’hagi seguit els passos per connectar-se.

Vincular dispositius amb Bluetooth

Hem de verificar que, al nostre Smarphone, el Bluetooth està activat. Per això, obrim els Ajustaments (amb la icona de l’engranatge) i cliquem sobre l’apartat “Connexions”. Com veieu, al meu dispositu està apagat:

Veieu, a la part superior de la pantalla, diferents icones, algunes de les quals són de color blau (significa que la funcionalitat que simbolitzen està activada) i d’altres grises (la funcionalitat està incativa). La icona que simblolitza Bluetooth és aquesta:

Hi toco a sobre i s’activa. Però ara vull connectar a través del Bluetooth dos dispositius al meu smartphone: un ratolí i un teclat:

Aquest aparells tenen botons d’encesa/apagada; per tal que el nostre smartpohe els localitzi ens hem d’assegurar que estan encesos.

Al telèfon, dins de “Configuració”, obro l’apartat “Connexió del dispositiu”, on comprovo que la connexió Bluetooth està activada (en cas que no fos així, l’activaria; s’ha de mostrar com en la imatge següent):

Toco sobre on diu “Bluetooth” i se’m mostra una llista de dispositius propers que també el tenen activat. En el meu cas n’hi ha molts, però a part del primer, anomenat “Escalopet”, que és el meu ordinador portàtil, els altres no els connec. A més, molts no sé ni què poden ser (televisors, mòbils, impressores…), potser perquè es troben massa lluny perquè el meu dispositiu hi estableixi una connexió viable.

En tot cas, jo em vull connectar al meu smartphone els dos dispositus que he esmentat abans, un teclat i un ratolí. Com ja he dit, cal que aquests disposius també tinguin el engegada la seva connexió Bluetooht. Primer engego el teclat, el meu dispositu el detecta i m’hi connecto.

Faig el mateix amb el ratolí:

Toco sobre el lloc on diu “BT5.2 Mouse” i de seguida hauré enllaçat també aquest perifèric al telèfon mòbil.

Autor: Jesús Aumatell

Pàgina de suport a les meves activitats editorials i docents. Página de soporte para mis actividades editoriales i docdentes. Support page for my publishing and teaching activities.

Deixa un comentari

Design a site like this with WordPress.com
Per començar